Home / BLOG / 8+1 βήματα για έναν τέλειο ύπνο

8+1 βήματα για έναν τέλειο ύπνο

Οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας μάς έχουν κάνει να παραβλέψουμε κάποια σημαντικά ζητήματα, τα οποία όμως είναι ικανά να επηρεάσουν την ίδια την ποιότητα της καθημερινότητάς μας. Μπήκαμε κάπως απότομα στο θέμα μας, αλλά πολλές φορές αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξετάσουμε ένα ζήτημα, χωρίς υπεκφυγές.

Ένα, λοιπόν, από τα βασικότερα θέματα που έχουμε θυσιάσει στον βωμό της καθημερινότητας είναι προφανώς το ζήτημα του ύπνου. Τόσο ως προς τη σημασία του, όσο και ως προς την ποιότητά του. Πολλές φορές έχουμε την αίσθηση ότι ο ύπνος είναι απλώς μια αναγκαία διαδικασία που συμβαίνει γιατί κουραζόμαστε. Τόσο απλά, τόσο αθώα, τόσο …εκτός πραγματικότητας. Στην ουσία του, ο ύπνος είναι -πολύ γενικά δοσμένο- μια φυσική διαδικασία «επιδιόρθωσης» του οργανισμού μας, είτε πρόκειται για την ξεκούραση, είτε για την ανάπλαση, είτε για την αποφόρτιση, είτε…

Πώς γίνεται όμως πολλές φορές να ξυπνάμε τουλάχιστον κουρασμένοι, και να θέλουμε χρόνο για να συνέλθουμε και να επαναφέρουμε το σώμα μας σε …λειτουργική κατάσταση; Τις περισσότερες φορές η αιτία είναι η ποιότητα του ύπνου μας. Για τον λόγο αυτόν έχουμε συνοψίσει τις παραμέτρους εκείνες που μπορούν να δημιουργήσουν τις συνθήκες ενός σωστού ύπνου, σε 8+1 σημεία:

  1. Ποιότητα στρώματος

Έχει εξαιρετική σημασία να επιλέξουμε το κατάλληλο στρώμα για τις ανάγκες του δικού μας σώματος. Ζητάμε πάντοτε την ολοκληρωμένη υποστήριξη και τη σωστή αποφόρτιση του σώματός μας, για τη χαλάρωση και την πραγματική ξεκούραση. Μελετάμε πάντοτε τις παραμέτρους ενός στρώματος πριν το επιλέξουμε, ιδανικά, το δοκιμάζουμε και, ίσως σημαντικότερο: ζητάμε τη συμβουλή ενός ειδικού. Έτσι κι αλλιώς, η επιλογή ενός στρώματος αποτελεί και μία δέσμευση με βάθος δεκαετίας. Στην ίδια κατηγορία της σημαντικής επιλογής βρίσκεται και το μαξιλάρι, για τη σωστή υποστήριξη του αυχένα. Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερη σημασία έχουν και τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα, όπου και η πιστοποιημένη ποιότητα και ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτες παράμετροι.

 

  1. Πρόγραμμα του ύπνου

Ο οργανισμός μας συνηθίζει να λειτουργεί καλύτερα με πρόγραμμα. Υιοθετεί τις συνήθειές μας και γνωρίζει πως «ήρθε η ώρα για ύπνο». Είναι ίσως απλό να το λέμε, αλλά στην πράξη, έχει σημασία να ακολουθούμε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Από την ουσιαστική ξεκούραση, μέχρι και τη σωστή καρδιακή λειτουργία, όλα μπορούν να προσδώσουν ένα θετικότερο πρόσημο στην ποιότητα του ύπνου και της καθημερινότητάς μας, εάν δώσουμε στον οργανισμό μας ένα πιο σταθερό πρόγραμμα ύπνου. Έτσι το σώμα μας γνωρίζει πως ήρθε η ώρα, και προετοιμάζεται για έναν πιο αποτελεσματικό ύπνο.

 

  1. Ρουτίνα του ύπνου

Ακριβώς όπως το Πρόγραμμα του ύπνου, έτσι ακριβώς και η ρουτίνα μας πριν από τον ύπνο καλό θα ήταν να είναι συγκεκριμένη και να περιλαμβάνει ό,τι πιο χαλαρωτικό. Ένα ζεστό μπάνιο, έχει χλιαρό ποτήρι γάλα, οτιδήποτε μπορεί να μας κάνει να νοιώσουμε καλύτερα, μπορεί να βοηθήσει στο να απολαύσουμε καλύτερα τον ύπνο μας.

 

  1. Άσκηση

Θα πρέπει να είναι κομμάτι της μέρας μας, καθώς πέρα από όλες τις ευεργετικές ιδιότητες που έχει στη σωστή λειτουργία του οργανισμού, εκτονώνει και την ένταση. Θα πρέπει όμως να διατηρούμε μια σεβαστή χρονική απόσταση από την άσκηση μέχρι τον ύπνο, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο σώμα μας να επανέλθει στους φυσιολογικούς ρυθμούς του.

 

  1. Καφές και γεύματα

Δύο από τους πιο δύσκολους ανασταλτικούς παράγοντες ως προς την ποιότητα του ύπνου μας. Η καφεΐνη, όπως και κάθε άλλο διεγερτικό της καρδιαγγειακής λειτουργίας (νικοτίνη, αλκοόλ, κ.λπ.) δεν θα επιτρέπει στον οργανισμό μας να μπει σε εύκολα στα βαθύτερα στάδια του ύπνου και να ξεκινήσει ο οργανισμός μας την «επιδιόρθωσή» του. Το ίδιο και το φαγητό, με τη διαδικασία της πέψης.

 

  1. Σωστό περιβάλλον

Η σωστή θερμοκρασία, η απουσία φωτός και η ησυχία είναι τα βασικότερα συστατικά για να καταφέρουμε να κοιμηθούμε, αλλά και για να μην ενοχλήσει κάτι τον ύπνο μας. Θα πρέπει να διασφαλίσουμε την ιδανική θερμοκρασία του χώρου (πρακτικά είναι στους 16-20 βαθμούς κελσίου), αλλά και να απομονώσουμε οποιονδήποτε εξωτερικό παράγοντα που θα μπορούσε να μας ενοχλήσει.

 

  1. Η μεγάλη σύμβαση

Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα, γιατί αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς. Θα πρέπει να κάνουμε μία βασική σύμβαση με τον εαυτό μας πως περνώντας την πόρτα της κρεβατοκάμαρας, ή πλησιάζοντας στο κρεβάτι, αφήνουμε και όλες τις σκέψεις της ημέρας. Εγκαταλείπουμε ό,τι μας προβληματίζει, πριν ξαπλώσουμε. Δεν υπάρχει τίποτα πιο βασανιστικό από μία σκέψη που στριφογυρίζει στο μυαλό μας προσπαθώντας να κοιμηθούμε.

 

  1. Το κρεβάτι είναι κρεβάτι

Ή άλλως, το κρεβάτι δεν είναι γραφείο, καναπές, τραπέζι, για να δουλεύουμε, να βλέπουμε τηλεόραση, ή να τρώμε. Οτιδήποτε ξένο προς τις ουσιαστικές λειτουργίες του κρεβατιού, μπορεί να μας αποσυντονίσει, όχι μόνο εκείνη τη στιγμή, αλλά και γενικότερα, καθώς το υποσυνείδητο εμπλέκεται πολύ εύκολα σε αυτή τη διαδικασία και επιτρέπει στο μυαλό μας να κάνει υποχωρήσεις.

 

8+1. Το περιθώριο των 30 λεπτών

Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορεί να μας πάρει ο ύπνος στα 30 πρώτα λεπτά, τότε το ιδανικότερο θα ήταν να σηκωθούμε, και να επαναλάβουμε ό,τι μας χαλαρώνει περισσότερο από το τρίτο βήμα, τη Ρουτίνα, δηλαδή, του ύπνου. Δεν έχει νόημα απλά να αρχίσουμε να «παλεύουμε» για να κοιμηθούμε, στριφογυρίζοντας στο κρεβάτι. (Ειλικρινά όμως, μην κοιτάτε συνεχώς το ρολόι για τα 30 λεπτά, και σε καμμία περίπτωση …μη βάλετε χρονόμετρο!)

Κρεβάτι Impera Istikbal Kimerland
Κρεβάτι Liva Istikbal Kimerland
Κρεβάτι Orleon Istikbal Kimerland
Κρεβάτι Zenit Istikbal Kimerland
Κρεβάτι Elegance Istikbal Kimerland