IstikbalKimerland | | +30 800 300 3939 |    Είσοδος    Λίστα για προσφορά    Λίστα επιθυμιών

Κανένα προιόν.

Home / BLOG / Πώς επιλέγω το σωστό μαξιλάρι;

Πώς επιλέγω το σωστό μαξιλάρι;

Κοιμηθήκατε καλά χθες βράδυ; Το πρωινό ξύπνημα περιλαμβάνει συνήθως πόνο στον αυχένα ή ενόχληση στη μέση; Σε πάνω από τις μισές περιπτώσεις αυτό που φταίει δεν είναι ο συνήθης υπαίτιος που ακούει στο όνομα “στρώμα”, αλλά το ύπουλο μαξιλάρι που δεν μπορεί να υποστηρίξει σωστά τον αυχένα σας. Και είναι ακριβώς αυτό το σημείο που δεν έχει μια και μόνη καθολική λύση για το τί είναι ιδανικό. Οι ορθοπεδικοί μιλούν για 8-15εκ ύψος μαξιλαριού, το οποίο μπορεί να διατηρήσει τη σωστή θέση του αυχένα. Δεν είναι όμως όλα τόσο απλά. Τί συμβαίνει αν κοιμάστε μπρούμυτα ή στο πλευρό; Η απόσταση προφανώς και δεν είναι ίδια. Κι αν επιπλέον πάσχει κάποιος από αυχενικό; Σε αυτή την περίπτωση ισχύουν τελείως διαφορετικές παράμετροι, ανάλογα με την περίπτωση, και πάντα κατά το γράμμα των οδηγιών του ορθοπεδικού.

Στην αγορά ακούτε διάφορα είδη μαξιλαριών, με αφρό, με πούπουλα, με λάτεξ… Άλλα είναι επίπεδα, άλλα κυρτά. Άλλα έχουν προστατευτικό κάλυμμα, αλλά ειδική πλέξη από προηγμένο υλικό. Όπως όμως και να έχει, το νόημα είναι ένα: Ένα μαξιλάρι θα πρέπει να υποστηρίζει με τον πλέον κατάλληλο τρόπο τη σωστή θέση του αυχένα, εκτονώνοντας τη μυϊκή ένταση του σημείου.

Επιπλέον, θα πρέπει να γνωρίζετε πως το ίδιο το μαξιλάρι έχει ημερομηνία λήξης, όσο προφυλαγμένο κι αν είναι από ειδικές μαξιλαροθήκες. Αυτό συμβαίνει για δύο βασικούς λόγους. Πρώτος λόγος είναι η πρακτική φθορά. Μετά από κάποιον καιρό χρήσης, οι ιδιότητές του αρχίζουν να εξαφανίζονται, καθώς η καταπόνηση του υλικού είναι πραγματική. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με την υγεία του ύπνου σας. Η σκόνη, τα βακτήρια και οι μικροοργανισμοί συσσωρεύονται χωρίς να υπολογίζουν την πραγματική καθαριότητα που επικρατεί. Το πρόβλημα είναι ότι κυρίως οι αλλεργιογόνοι παράγοντες (και δεν μιλούμε για το αντιαλλεργικό υλικό από το οποίο μπορεί να είναι κατασκευασμένο ένα μαξιλάρι), όπως η σκόνη, για παράδειγμα, οι οποίοι βρίσκονται, λόγω της θέσης του μαξιλαριού, στην είσοδο του αναπνευστικού σας συστήματος. Ακόμη κι ο επαγγελματικός καθαρισμός δεν μπορεί να σας εγγυηθεί την απόλυτη απομάκρυνσή τους, λόγω κυρίως της εσωτερικής δομής του μαξιλαριού.

Έτσι, μια ασφαλής πρόβλεψη είναι πως σε περνώντας μία περίοδο 18 μηνών παρέα με ένα μαξιλάρι, καλό θα ήταν να παίρνετε απόφαση πως ήρθε η ώρα να το αποχωριστείτε και να δώσετε τη θέση του στο επόμενο. Έχετε άλλους 4-6 μήνες για να το πράξετε.

Υπάρχει όμως ένα κόλπο για να μπούμε στην κατεύθυνση της σωστής επιλογής ενός μαξιλαριού. Πρώτα από όλα θα πρέπει να σκεφτούμε πώς μας βολεύει να κοιμόμαστε. Προσοχή: Όχι πώς αναγκαζόμαστε να κοιμηθούμε. Από τη στιγμή που η ουσιαστική λειτουργία του μαξιλαριού είναι να υποστηρίζει την παθητική ευθυγράμμιση του σώματός μας -και λέγοντας παθητική, εννοούμε πως το σώμα δεν θα πρέπει να προσπαθεί για να το πετύχει αυτό- αυτό σημαίνει πως το κεφάλι μας δεν θα πρέπει να γέρνει προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.

 

Μπρούμυτα

Ίσως είναι η πιο απαιτητική στάση ύπνου για ένα μαξιλάρι. Εδώ σίγουρα μιλάμε για κάτι λεπτό που να μην πιέζει τον λαιμό προς τα πίσω. Δεν θα πρέπει όμως να μπερδέψουμε το «μαλακό» με το «λεπτό». Είναι δύο τελείως διαφορετικές έννοιες. Μιλάμε αποκλειστικά και μόνο για το πάχος του μαξιλαριού και αυτό είναι όλο. Ανάλογα με τη σκληρότητα του στρώματος και με τον σωματότυπό μας θα πρέπει να καταφύγουμε στην αντίστοιχη περισσότερο ή λιγότερο συμπαγή, αλλά σίγουρα λεπτή, δομή μαξιλαριού.

 

Στο πλάι

Εδώ μιλάμε για τη δομή ως προς τη συμπαγή κατάσταση του μαξιλαριού. Σε κάθε περίπτωση το τελικό ύψος του μαξιλαριού θα πρέπει να είναι ίσο με την απόσταση του ώμου από το αφτί. Η σκληρότητα του υλικού ίσως βοηθούσε, όμως αυτό είναι ένα δευτερεύον θέμα επιλογής. Σημασία έχει το μαξιλάρι μας να παραμένει σταθερό στη θέση του, μην επιτρέποντας στον αυχένα να διπλώσει είτε προς τον έναν είτε προς τον άλλον ώμο.

 

Ανάσκελα

Είστε απλός άνθρωπος στον ύπνο σας. Η αλήθεια είναι ότι σας ζηλεύω. Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι η ουσιαστική υποστήριξη του αυχένα. Ίσως ένα πιο ενισχυμένο στην κάτω πλευρά μαξιλάρι να ήταν η ιδανική λύση. Μη φοβηθείτε τη σκληρότητα, αλλά μην το παρακάνετε! Μην ξεχνάτε πως θέλουμε τον λαιμό μας χαλαρό χωρίς να δέχεται πιέσεις προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.

 

Παραπάνω από ένα μαξιλάρια

Στο ερώτημα αν μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί παραπάνω από ένα μαξιλάρια, η απάντηση -εκτός κι αν είναι οδηγία ορθοπεδικού- είναι πως φυσικά και μπορεί, αλλά ποτέ την ίδια στιγμή. Φτάσαμε μέχρι εδώ και είναι σαφώς κατανοητό το σε τι χρησιμεύει το μαξιλάρι. Μπορείτε να έχετε την ίδια στιγμή παραπάνω από ένα (και κατά προτίμηση διαφορετικού τύπου) μαξιλάρια πάνω στο κρεβάτι σας, αλλά ποτέ κάτω από το κεφάλι σας.

 

Από τί υλικό;

Στην αγορά μπορείτε να βρείτε μία τεράστια γκάμα υλικών: πούπουλα, αφρό, βαμβάκι, λάτεξ, αφρολέξ, αφρό βισκόζης, νερό… Και η λίστα μοιάζει να μην έχει τέλος. Εδώ η επιλογή είναι δική σας. Επιλέξτε αυτό που αισθάνεστε εσείς καλύτερα. Μη φοβάστε να ζητήσετε μια δοκιμή, ακόμη και ακουμπώντας σε έναν τοίχο. Αυτό που μετράει είναι το να νοιώθετε τον αυχένα σας έτοιμο να αφεθεί στην εξωτερική υποστήριξη καθώς οι μύες του αρχίζουν να χαλαρώνουν.